søndag 1. juni 2014

Badet i kveldssol

Midnattsola er kommet, dog ikke helt 100% her på Halsebø, men kveldssola har vi og den siste uka har bydd på flere fine kvelder. Det er noe helt spesielt og stemningsfullt med "kveldsstilla" når vinden løyver og det blir stille og blankt på havet. Det lukter så godt også, akkurat som om lufta har blitt skiftet ut av vinden i løpet av dagen.

I Halsebøstua får vi kveldssola på trappa. Her blir det nok fint å sitte forhåpentligvis mange kvelder fremover og kose seg.

Jeg har satt litt blomster i vinduene i både finstua og storstua. Denne fikk "bo" i en skål i serien Grønn Marie fra Figgjo. Egentlig skulle jeg ønske jeg hadde hele serviset, men når dette er de eneste delene jeg har så får jeg vel bare gjøre det beste utav det.

Utsikten mot havet er jo litt balsam for sjela. Vi sitter mye ved vinduet i huset vi bor i nå og ser utover havet og det er slettes ikke så verst å hvile øynene på.
Her ser vi utover mot Notodden ytterst på Halsebøneset (med Astafjorden i bakgrunnen for dere som er lokalkjent)

Og her står hun da, Halsebøstua, badet i kveldssol. 
Det er ei fin tid vi er inne i nå  :)

Og en liten oppdatering fra loftet:
Alle vegger er malt, men gulvet er ikke helt ferdig. Også gjenstår litt småpjusk samt foring av vinduer. 
Men det har skjedd store forandringer :)
(jeg skal prøve å få til noen bilder etterhvert...)

Ha en fortsatt fin helg!
*Hilde*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette