tirsdag 1. september 2015

Nordlys i august!

 
Det hører med til sjeldenheten at vi får oppleve nordlys og solnedgang på en og samme gang.
De siste dagene i august bydde på klar kveldshimmel, en oransje solrand, nordlys og en søvnløs fotograf. Det var ikke så lett å komme seg i seng når nordlyset danset over himmelen akkompagnert av solnedgangen i nord. Det nådde et punkt der nordlyset danset rett over hodet på meg og jeg bare måtte legge meg på rygg i gresset og beundre det som skjedde på himmelen. Å jakte på nordlyset kan være en tålmodighetsprøve, men plutselig får man belønning for all ventingen og kan ligge og beundre de blafrende fargene på himmelen. Det som gjorde det så uvanlig var den høye temperaturen siden det er mest vanlig å se nordlyset på vinteren i bitende kulde.
 
 En uvant kombinasjon av solnedgang og nordlys på en og samme gang. Halsebøstua vises til venstre i bildet. Der lå alle og sov...utenom meg...
 
 



 Nordlyset danser over fjøsen vår


Plutselig dukket det opp nordlys over gammeltraktoren også.
 
 


2 kommentarer:

  1. Vakkert! Selv gikk jeg glipp av det.
    Hilsen Camilla i byen

    SvarSlett
  2. Nydelig med nordlys. Vi har hatt litt her også, spesielt så tidlig på den mørke delen av året.

    SvarSlett

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette