søndag 21. oktober 2012

Passelig lei takbjelker nå...

.... og det er virkelig en underdrivelse for hva jeg føler for disse takbjelkene for øyeblikket..
Men heldigvis er det ikke så mye igjen nå, en eller to kvelder til så er bjelkene klare til å grunnes! Puh... Men til min store irritasjon har jeg oppdaget at jeg likså godt kunne slipt bjelkene med båndsliperen fra dag én i stedet for å bruke kvelder og helger til å skrape bjelkene i storstua for så å slipe/pusse. Men men... 
Båndsliperen er et supert hjelpemiddel til tross for at den er tung og praktisk talt er som en tokilos liten tredemølle som snus på hodet og holdes mot bjelkene. Jammen får man trent både armer og mage/rygg!


Hvem trenger vel å være medlem på et treningssenter når man har slikt utstyr og slike arbeidsoppgaver tilgjengelig helt gratis? Det hjelper iallfall litt på den dårlige samvittigheten man får for at man ikke har tid til å trene og holde seg i form.


Bjelkene blir kjempebra etter slipingen og bedre blir det når de skal grunnes og males!


Og her er jeg! Er ikke akkurat rett tidspunkt å føle seg fin på, nedstøvet og greier.....


Det blir noe støvete når man sliper takbjelker til tross for at båndsliperen er tilkoblet støvsuger.


Her fra en kveld jeg holdt på i finstua. Gleder meg stort til den dagen det kommer ordentlig lys i huset og ikke bare arbeidslys..

Ha en fin uke!
* Hilde *

PS! Alle bildene er tatt med mobilkamera hvis noen stusset på kvaliteten...

1 kommentar:

  1. Har titta litt igjennom bloggen din nå, skal si dere er flinke! :D Dette blir bra :) tilbygget var kjempefint, og flott innramming på vinduene :)

    la meg til som følger, så får jeg se hva mer som skjer framover :)

    SvarSlett

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette