søndag 11. mars 2012

Gamle bilder av Halsebøstua

I går kom jeg plutselig på at vi fikk tilsendt et par bilder fra de forrige eierne da vi drev og planla oppussingen av Halsebøstua. Dette er vel de eneste bildene vi har av huset fra gammelt av og det er spennende å se hvordan huset egentlig så ut før det begynte å forfalle. Vi har valgt litt andre farger og fargesammensetning, men håper allikevel huset får tilbake særpreget sitt når det er ferdig.

Dette bildet er antakelig fra 40-tallet og en av karene på bildet er Ingvart Danielsen som kjøpte dette huset i 1917 sammen med kona Oleanna. Huset og gården var i familien frem til vi kjøpte i 2010. Halsebøstua har stått ubebodd siden ca.1970, men forhåpentligvis blir det liv i huset igjen til jul

Flyfoto fra 60-tallet som viser gården med Halsebøstua i midten og "nyhuset" vårt til venstre. Fjøsen eksisterer også fortsatt og ser omtrent helt lik ut i dag. Da dette bildet ble tatt gikk hovedinnfartsåra inn til Harstad nedenfor Halsebøstua. I dag går veien ovenfor husene, omtrent i nedre venstre hjørne av bildet. Og det kan vi vel være gla for siden trafikken har økt betraktelig siden 60-tallet...

2 kommentarer:

  1. Så gøy å se disse gamle bildene!!

    Kan du sende meg en mail. Jeg har et spørsmål til deg ;O) Jeg fant ikke din adresse her på bloggen.

    Min er: lifehere@hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Sånn, da har jeg for ordens skyld lagt ut link med mailadressen min hvis det er flere som vil sende mail :)
      Har også sendt adressen til deg på mail :)

      Slett

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette