fredag 26. september 2014

Kjøkkenforvandling

Der var vi omsider online i Halsebøstua!
For en glede, for like før montørene kom hadde jeg akkurat brukt opp datapakken på mobilen. De megabitene fyker raskt avgårde med mobildata. Men viktigst av alt, nå kan endelig bloggen gjenoppstå siden PC'en omsider er koblet til internett. Juhu!
 
Jeg har hatt en del bilder liggende på PC'en i påvente av at vi skulle komme oss online. Så her kommer omsider bilder fra kjøkkenet.

Bare for å vise utgangspunktet (bildet er tatt i 2011)... Her var platene på veggene revet og panelet var ennå ikke skrapet og pusset. Med andre ord: MYE gjensto.

Men etter mye arbeid kunne vi endelig ta i bruk kjøkkenet i sommer og kjøkkenbenken ved vinduet er helt klart mitt favorittområde på kjøkkenet. Her er det utrolig koselig å stå og smøre seg frokost mens morgensola skinner inn vinduet. Og lite benkeplass ser det ikke ut til at vi trenger å bekymre oss for. Det gamle bordet har nemlig to store klaffer og er en bra supplering til kjøkkenbenken. I tillegg er det en koselig plass å sitte og spise også.
 



Fra kjøkkenet og ut i storstua og finstua.



Da frosten meldte sin ankomst noe uventet her om dagen, fikk den store Mårbacka'en min flytte inn i kjøkkenvinduet. Der stortrives den og den ser ikke ut til å være klar for overvintring i kjelleren riktig ennå.
 
På benken står diverse matvarer som mel, pasta og frokostblanding lett tilgjengelig samtidig som det er dekorativt med de gamle Norgesglassene.
 
Det var første ladning med bilder, mer kommer :)
Vi bor oss fortsatt inn i huset, men kan iallfall si at vi stortrives her!
Ha en fin helg!
 
*Hilde*
 


6 kommentarer:

  1. For et koselig kjøkken! Tror deg når du skriver at den beste plassen er foran vinduet. Hvor fikk du tak i Mårbackaen? Jeg har lett etter slike i år, men fant bare andre sorter. Året før fant jeg på Plantasjen, tror jeg det var, men de døde ut under vinterlagring. Var nok litt for gnien på vanning, selv til meg å være.
    Hilsen Camilla i byen

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Kjøpte den faktisk på Plantasjen, men de hadde ikke så mange. Sto bare noen få stykker der da jeg var der.
      Angående vinterlagringen så er jeg veldig spent på hva jeg sitter igjen med til våren. Frykter vanningen kan bli avglemt...

      Slett
  2. Så herlig kjøkken! Dette var jo utrolig koselig :) Og så godt å endelig ha flytta inn :)

    SvarSlett
  3. FOR et nydelig kjøkken det ble !! Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, det bare oser av stemning fra bildene. Gleder meg masse til flere bilder!

    SvarSlett
  4. Så artig å se bilder fra kjøkkenet, tror nesten ikke jeg har sett det før - i alle fall ikke etter at det blei ferdig. Koselig - bra jobba! Og fin radio, hører på en akkurat likedan nå. (",)

    SvarSlett
  5. ♥♥♥ I like your kitchen it`s fantastic
    Best greetings
    Manu

    SvarSlett

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette