lørdag 1. november 2014

"Nytt" salongbord

Før vi flyttet inn i Halsebøstua kjøpte vi et kistebord for å ha i storstua. Da alt av møbler var kommet inn fant vi ut at kistebordet ikke passet inn likevel. Dermed startet jeg jakten på et nytt bord. Ideelt sett ville jeg ha et gammelt bord og gjerne av typen teakbord fra 50-60-tallet. På selge-kjøpe-sidene på facebook dukket det stadig vekk opp bord som kunne være aktuelle, men enten var de for lange, for slitt eller ikke helt det jeg var ute etter. Da la jeg ut annonse selv på disse sidene og fikk med en gang melding fra en som hadde et bord i perfekt lengde. Og det viste seg å være utrolig godt tatt vare på. Noe olje trengs nok for å få overflata fin igjen, men ellers er bordet plettfritt.

I utgangspunktet har jeg aldri hatt sansen for disse teakbordene, men heldigvis er det lov å ombestemme seg. Nå syns jeg disse er nydelige og elegante, bare de befinner seg i rette omgivelser.
 

Det nye salongbordet glir rett inn blant litt nytt og litt gammelt. Det passer spesielt godt sammen med de gamle 50-tallsstolene våre.
Nå gjenstår det bare å påføre flerfoldige lag med teakolje og forpeste stua enda litt til før bordet er så godt som nytt igjen. Og brikker må skaffes før bordet blir ødelagt av svetteringer etter kaffekoppene.
 
Ha en fortsatt fin helg!!
*Hilde i Halsebøstua*

1 kommentar:

  1. danke für die tollen bilder, einen schönen sonntag und liebe grüße von angie aus deutschland

    SvarSlett

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette