tirsdag 28. januar 2014

Ikke helt rådløs

Jeg er en evig optimist og optimistisk som jeg er tok jeg med meg lillemor på 4 måneder ned i huset i dag for å prøve og gjøre noe fornuftig. Vel, nå er ikke lillemor så glad i å sove i vogn, til tross for at jeg på forhånd hadde ordnet vogn med sauskinn og god og varm vognpose som hun kunne ta seg en blund i. Den varte 15 minutter....

Dette var ikke helt etter planen så jeg måtte finne på noe annet for å underholde henne. Det var etter at jeg hadde bært henne på armen i et kvarter sånn ca og kjente at armene ikke lenger var så glad i den statiske jobben de måtte gjøre. Bæreselen likte hun aldeles ikke. Dermed måtte mor se seg om etter en annen løsning.

Og konklusjonen ble at.....



.....en jorastol fint kan brukes som babygym!

Denne stolen er antakeligvis lagd her på gården ettersom vi har funnet maler for å lage slike stoler.
Den fungerte iallfall greit som babygym en liten stund så jeg fikk ryddet litt. Men det var nok litt i kaldeste laget for lillemor på gulvet. Neste gang får vi skru opp varmen litt først.

Vel, det ble ikke den produktive dagen jeg hadde sett for meg, men vi får satse på bedre effektivitet neste gang. Og en unge som slår seg til ro i vogna eller under babygymmen. Vi får henge på flere leker, kanskje det kan få tålmodigheten til å strekke seg litt lenger.


Slenger med et bilde av et strikkeprosjekt jeg holder på med. Det skal bli en fin liten sak til Signe Kristines rom. Kanskje noen ser hva det skal bli? 
(Oppdatering kommer etterhvert. Akkurat NÅR kan jeg ikke svare på. Ting tar tid...) 

Ha en fin uke!
*Hilde*

5 kommentarer:

  1. Det viser jo bare at man ikke trenger bruke massevis av penger på
    alt mulig slags babyutstyr . . . det kan funke med noe man allerede har :-)
    Så ut som hun trivdes under den gamle stolen!
    Jeg synes i hvert fall den var veldig sjarmerende, og morsomt at den sannsynligvis er lagd
    der!
    Ha en fin uke :-)

    SvarSlett
  2. Så lurt:) Det så jo ut som det fungerte veldig bra! Og så koselig da, med en liten baby liggende på gulvet og pusle:)

    SvarSlett
  3. Man er skal ikke være opprådd i en ferdig verden, brukte farmor å si. Dette var jo lurt. :)

    SvarSlett
  4. Haha herlig!
    Der ser du. Man trenger ikke alt dette babyutstyret! ;O)

    SvarSlett
  5. Stilig! Spennende å se hva du strikker der! God helg til dere!

    SvarSlett

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette