søndag 29. mars 2015

God påske!


En liten påskehilsen her fra Halsebøstua er på sin plass nå som palmesøndag er kommet.
Her på gården har vi ikke lagt så store planer for påsken og satser på hjemmepåske med diverse dagsturer hit og dit. Det foregår for tiden et aldri så lite (vel, lite og lite..) snekkerprosjekt her på gården, men det får komme i et annet innlegg senere. Det er iallfall nok å finne på her, det er det ingen tvil om...

Desilitermålet brukte jeg som melkekopp da jeg var på besøk hos bestemoren min som liten. Denne påsken blir det brukt til å huse litt karse. I terrinen har jeg plantet noen påskeliljer som skjøt fart og kom opp i god tid før påske.


Å så karsefrø er en påsketradisjon, kanskje ikke så mye her hjemme, men spesielt i barnehagen. Hver påske har vi fått hjem diverse kreasjoner med bomull og karsefrø oppi. I år sådde vi her hjemme i halve eggeskall og pyntet med diverse pynt rundt. Men med så mange karsefrø i én pose så måtte vi på jakt etter andre beholdere som kunne romme resten av frøene. Dermed fikk "melkekoppen" komme ned fra tallerkenhylla og pynte seg litt til påske.
Nå lukter det påske her hjemme :)


I vasen har vi satt en bjørkekvist som nå har fått grønne, friske blader. Den hadde selskap av en seljekvist helt til gåsungene ble gule av pollen og ble kastet på dør da den hvite duken fikk pyntelige gule flekker her og der.

***

Ønsker dere alle sammen en riktig fin påske!
*Hilde*



2 kommentarer:

  1. Hjemmepåske er den beste påska - kan ikke tenke meg noe bedre. (",)
    Geder meg til å se hva dere holder på med - stort eller lite.
    God påske!

    SvarSlett

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette