søndag 13. september 2015

Fargespill og milde kvelder

 Det er ikke meningen å gjøre bloggen om til en fotoblogg, men jeg kan ikke la være å legge ut noen nordlysbilder igjen. Vi har nemlig hatt flere kvelder med fin temperatur og nordlys og da går det ikke an å sitte inne. Jeg får heller ta igjen tapt søvn en annen gang for dette fargespillet på himmelen var jeg bare nødt til å få med meg.

Over husene på Halsebø ble det plutselig en flott blanding av grønt og litt blålilla (indigo kan vel kanskje være mest riktig?)
 
 Akkurat i det jeg tenkte det var på tide å gå inn, var det nesten rene åpenbaringen på himmelen. Plutselig blafret nordlyset over fjøsen og jeg fikk det hektisk med å få satt kameraet stødig på plass og få stilt det riktig inn.

Nordlys over Halsebøstua.
På ett tidspunkt dekket nordlyset så store deler av himmelen at det var vanskelig å prioritere. Og med lang lukketid ble det nesten smertefullt å se på nordlyset blafre i vest mens kameraet mitt jobbet i 5-8 sekunder med å fange fargene i øst.
 
Jeg satser på flere slike kvelder i høst/vinter. Det blir neppe like behagelig temperatur, men opplevelsen er helt fantastisk uansett. Men neste gang blir det nok å flytte seg til en annen plass med mindre gatelys...
 
Ps... hvis noen ønsker å følge bildene mine på instagram, så finner dere meg under navnet @angellfoto :)
 
**Hilde**

1 kommentar:

  1. Så flott!!
    Gjør jo ingenting å legge ut så fine bilder på bloggen. Det kan vel ingen bli lei :)

    SvarSlett

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette