lørdag 7. juli 2012

"bestestua" - en liten oppdatering

Jeg fant ut det kanskje var på tide med en liten oppdatering fra finstua, eller "bestestua" som den har blitt kalt. Jeg har grunnet 2/3 av stua så langt og selv om jeg kanskje ideelt sett burde gjort absolutt alt grunnarbeid først, både vegger og tak, før jeg begynte med grunningen, så er det faktisk ganske behagelig å være i gang med noe som gir resultater og ikke bare skrape og rive ned. 

Som jeg nevnte i et tidligere innlegg så har vi valgt å gå bort fra de originale gule fargetonene i finstua. Og etter å ha grunnet et strøk så føles dette helt rett. Stua ble plutselig mye større, den blå muren bak ovnen kom bedre frem og jeg tror og håper at det samme kommer til å skje med møblene som hører hjemme der. Planen er å ha samme lyse gråfarge på brystningspanelet i begge stuene og en litt lysere gråfarge på panelet oppe. Men først må det grunnes minst tre strøk...

Muren er malt av en lokal maler og vi har ingen planer om å endre den for den er så flott.

Et stort turistskip er på tur inn i Tjeldsundet på tur sørover. Utsikten utover Vågsfjorden er en viktig grunn til at vi kjøpte her på Halsebø.


Et gammelt melkespann som vi fant på låven passer fint å ha margeritter i. Jeg hadde kanskje håpet de skulle vokse og fylle potta litt mer, men i 13 grader er det ikke mye som vokser så fort akkurat....


...bortsett fra rabarbraen som stortrives i den kalde sommeren vår og har blitt enorm den siste tiden.

1 kommentar:

  1. Dette blir spennende. Gleder meg til å se bestestua når den blir ferdig.

    Er så gøy å følge med andre som pusser opp gamle bruk.

    Lykke til. Nå er det bare resten igjen :))

    Klem Inger

    SvarSlett

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette