tirsdag 14. august 2012

Sandkaker

Jeg husker da jeg var lita og lekte med sandkakeformene til gammelonkelen og gammeltanta mi. Jeg skjønte ikke hvorfor noen kunne like sandkaker, altså kaker laget av sand. Jeg syntes ikke de så noe innbydende ut i det hele tatt. Ja, da snakker jeg om mine egenproduserte sandkaker fra det improviserte "utekjøkkenet" mitt den gangen. Etterhvert har jeg jo skjønt at sandkakenavnet lyver så det holder og at sand selvfølgelig ikke er noen naturlig ingrediens i noen form for bakst i det hele tatt.

På skattejakt en dag fant jeg denne oppskriften på sandkaker gjemt bort i en skuff.
Nå har jeg aldri smakt sandkaker, mulig jeg ble litt preget av oppfatningene mine fra barndommen. Men sandkakeformene kan jo gjøre nytte for seg på utallige andre måter enn til baking.


I gammelhuset der bestemoren min bodde, fant jeg denne boksen med 50 sandkakeformer. Så da burde vel alt ligge til rette for å prøve denne baksten som var så lite innbydende da jeg var lita. Men inntil videre får formene ligge i fred i boksen og heller bli brukt til dekorasjon.

Ha en fin uke!
- Hilde -




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette