fredag 31. august 2012

Uønskede gjester...

Jeg har skrevet tidligere om både måsen og småfuglene som flyttet inn i (eller oppå) Halsebøstua. Måsen ble forsøkt flyttet og småfuglene fikk være der til de flyttet ut selv. Men det finnes andre gjester som vi (det vil si jeg...) ikke er så glad for har flyttet inn. Og jeg frykter at vi kommer til å få mange små uvelkomne gjester nedi huset når vi flytter inn.

Ja, jeg snakker om småkryp.. 8-fotede småkryp (noen var ikke så spesielt små heller)...

Men! Jeg nekter å la meg knekke av disse ekle små spinnkjerringene eller edderkoppene for jeg har nemlig et hemmelig våpen som jeg håper skal skremme dem vekk. Eller sånn rent realistisk så kaster jeg meg nok over en ganske umulig oppgave, men i beste fall kan jeg kanskje klare å begrense ubehagelighetene litt. Kanskje er det bedre med én edderkopp i hånden enn ti oppe i taket?... Nei, da er NULL edderkopper å foretrekke!

Iallfall, mitt hemmelige våpen er.... PERMETRIN :)



Hvorvidt det virkelig funker eller om det bare er placebo er ikke så lett å si, men jeg skal helt klart investere i flere sånne bokser. Her om dagen ble det sprayet i alle ventiler, sprekker, hull og langs hele muren ute. 

Hysterisk? Jeg? En smule kanskje...

1 kommentar:

  1. Takk for tipset! Vi skulle renovere i kjelleren, se posten: Happy colors in the basement men vi er end ikke kvitt disse ekle edderkoppene, så dette skal eg prøve! Kjempefin blogg, spennende åfølge med, så legger meg til som følger. klem fra Lisbeth

    SvarSlett

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette