søndag 30. september 2012

Et lite dykk i skattekammeret

I dag har huset fått stå i fred mens vi har gjort andre ting, men allerede i morgen blir det full rulle både ute og inne. Innimellom all jobbingen blir det noen små pauser og noen av disse pausene har jeg brukt til å dykke litt ned i skattekammeret vårt med kameraet mitt. For vi finner stadig vekk flotte skatter som skal få pynte 
opp huset når det står ferdig. Og siden de faktisk tilhører huset så blir det bare enda viktigere å finne 
en plass til dem.


Denne fjøla i stråmønster hang på kjøkkenet i Halsebøstua og skal selvfølgelig få komme tilbake igjen når kjøkkenet står ferdig. Jeg drømmer om å finne noen skatter med stråmønster på et loppemarked en eller annen gang, men er inneforstått med at sjansen for det er ganske liten her oppe. Det er langt mellom loppemarkedene og de inneholder som regel få antikviteter. Men man skal aldri si aldri.


"Hvad er et Hjem uten Mor?"
Det er noe helt spesielt med det som faktisk tilhører huset og jeg føler derfor at det er viktig å finne en plass til slike små skatter når huset står ferdig. Hvor dette bildet havner vet jeg ikke ennå, men opp skal det iallfall.

Separatoren står der som et minne om hverdagslivet på gården. Denne ender neppe opp inne i huset, men vi får håpe det finnes en fin plass til den et annet sted på gården etterhvert.

Ha en fin uke!
*Hilde*

1 kommentar:

  1. Så morsomt å se! Og så gøy å ha ting som hører til huset da!

    SvarSlett

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette