mandag 16. april 2012

Noen skatter fra kjøkkenet.. og tre ferdige vegger

I dag har jeg hatt fridag og etter å ha kjørt lillemor i barnehagen utpå formiddagen ble det en tur innom Fargerike for å se på tapetprøver til storstua. Jeg skriver litt mer om dette senere :)
Etterpå bar det ned i huset for å gjøre noe til gangs. Jeg fikk skrapet litt panel i stua, men brukte vel mesteparten av tiden til å støvsuge og rydde litt. Og ta bilder... (lite fremdrift med andre ord..)
Men fikk tatt noen bilder av det som allerede er gjort. Rune har fått opp panel både i kjøkkenet og i stua nå og fikset diverse andre ting som var ødelagt. Jeg har forsatt rikelig med skrapearbeid igjen. Det er et langt lerret å bleike...


Veggen mellom badet og kjøkkenet er (delvis) ferdig. Vi må ha en liten "dør" der inntil vi får ryddet ut av finstua og kan gå inn via den. Akkurat nå står det meste av møblene fra 1.etg der inne.

Da jeg ble sånn passelig lei av å skrape i stua, gikk jeg likså godt løs på veggen i kjøkkenet. Mest for å se om den var lett å skrape. Og under det gule laget med maling dukket det opp en fin blåfarge. Vi har allerede tenkt på å male kjøkkenet i en dus blåfarge, da er det jo ekstra artig at kjøkkenet en gang var blått. Og det er kanskje ikke så rart siden mange kjøkken og spiskammers før ble malt blått for å holde flua unna. 


En ny og en gammel vegg. Den gule veggen var i kledd med plater da vi overtok, men vi syntes panelet var så fint at vi rev av platene og valgte å beholde panelet.

I skapet på kjøkkenet fant vi denne fiskeren..

...og denne sukkertanga..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette