søndag 22. april 2012

En rosa geranium i vinduet

I helga har Rune montert foringer til vinduene i storstua og på kjøkkenet. Jeg har fleipet litt med at den dagen han begynner med foringene så skal jeg kjøpe en rosa geranium og sette i ene vinduet i stua. Så i går da jeg kjørte hjem fra jobb kunne jeg ikke dy meg så jeg stakk en tur innom Plantasjen på hjemveien. Der fant jeg masse røde geraniumer, men de hadde heldigvis noen rosa også... kunstige vel og merke. Skjønner jo at sesongen for uteblomster ikke er helt i gang her oppe ennå. Men selv om blomsten er kunstig så pynter den fint opp ene vinduet i storstua. Dessuten trenger jeg jo ikke tenke på å vanne den eller bekymre meg for om den overlever noen netter med frost (eller iallfall bortimot), noe vi sikkert vil oppleve noen ganger til før våren slipper skikkelig til her nord.

Foringene er kommet på og på ene vinduet har Rune festet listene for å se hvordan det blir. Plutselig ble det nesten litt ferdig :=) Listene og panelet skal selvfølgelig males etterhvert.


Den ser ekte nok ut for min del.. Så får det bli ekte blomster etterhvert. 


Krukka fant vi i kjelleren i huset vi bor i og lokket lå nede i Halsebøstua. Vi er ikke helt sikre på om de hører sammen, men de passer jo fint så vi lar dem være sånn.





4 kommentarer:

  1. Hei:) gratulerer med milepæl! Enig,gir en ferdig-følelse det bildet der. Godt med slik motivasjon,vil jeg tro!:) takk for titten:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:-) Det er sant som du sier, det er en milepæl. Og det hjelper veldig på motivasjonen:-)

      Slett
  2. Så artig blogg - fant deg akkurat nå..... Krukka var kjempefin, har aldri sett lokk til hollandske krukker før, men de passer jo så godt sammen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og velkommen hit:-) Vi tenkte det samme ang krukka pluss at lokket ikke passer helt nøyaktig i krukka. Men de passer sammen så da lar vi dem bare være sånn:-)

      Slett

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette