mandag 28. mai 2012

Innearbeid i innevær

Pinsen i år bød på lite utevær og 1.pinsedag ble det på toppen av alt storm! Heldigvis hadde vi innearbeid å holde på med, selv om det dukket opp litt "redningsarbeid" ute innimellom. Vinden røsket godt i huset mens vi holdt på, men heldigvis ble det ingen skader selv om vi fikk oss noen ubehagelige overraskelser mens det sto på som verst. Myten om pinseria er herved bekreftet. Det er bare så pussig hvorfor det bare er vi her nord som har denne evinnelige pinseria. Og så til de grader som denne pinsen...

I løpet av helga har vi pusket med litt av hvert nede i huset. Jeg har malt siste strøket på kjøkkenet, med andre ord strøk nr.6 på den gamle veggen, da inkludert 3 lag med sperregrunn. 
I dag tilbrakte jeg 5 timer på kne på kjøkkengulvet. Resultatet er ett ferdigskrapet gulv klart til sliping.
Vinduslistene har fått seg et strøk maling, men er ikke blitt montert ennå. Når de kommer opp kommer også bilde fra kjøkkenet :)
Rune har fikset gulvene på loftgangen og ene soverommet og jobbet med brannmuren i storstua.  

Når gradstokken synker ned mot 4-5 grader og sola gjemmer seg bak skyene (og det i tillegg blir storm som om det var november), er det iallfall godt at denne dukker opp sånn helt plutselig :)


Signe Kristine har pekt seg ut dette rommet i huset. Dette soverommet tilhørte den eneste jenta i familien som bodde her før så kanskje var det ikke så rart Signe Kristine falt for det.
Bildet var forøvrig en del av resultatet da jeg utforsket Halsebøstua med vidvinkelobjektivet jeg har kjøpt. Med brennvidde på 10mm ble rommet kanskje litt urealistisk stort, men man får iallfall med ganske mye.

- Hilde -


4 kommentarer:

  1. Hei.
    Takk for hyggelig kommentar hos meg:) Så fint hvis jeg kunne gi det litt inspirasjon til trommelen din.
    Kjempespennende husprosjekt dere er igang med. Og den lyseblå fargen på kjøkkenet er helt super.
    Jeg vil gjerne følge med deg videre, og legger meg til både som følger + at jeg legger bloggen din i blogglista mi.
    Lykke til videre :)

    Hilsen Inger

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du ønsker å følge bloggen og tusen takk for at du legger oss til i blogglisten din! :)

      Slett
  2. Ett nydelig hus, blir artig å følge med på oppussingen :)

    SvarSlett

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette