lørdag 5. mai 2012

Litt nytt fra storstua og kjøkkenet

Det er ikke så mye nytt å berette her fra Halsebø for tiden. Ikke fordi det skjer lite i huset, men fordi det som skjer der kanskje ikke er så spennende å blogge om. Men når det er sagt så skjer det stadig forandringer der nede og om ikke så lenge er jeg klar med malekosten! Da jeg sto og skrapte maling på kjøkkenveggen i dag og det plutselig slo meg at nå er det like før vi kan begynne å male, da fikk jeg plutselig et gir ekstra :) Det er liksom så rart at vi plutselig er DER.. Og det hjelper veldig på motivasjonen!
Tidligere i uka felte Rune ned nye gulvbord i et lite område i storstua der det var fuktskader. Det var litt av et puslespill å få til selv om det kanskje ser ganske enkelt ut på bildet nedenfor

Nye gulvbord er felt ned og ny gulvlist satt på. Nå gjenstår det å dorre ned noen hundre spiker før vi kan slipe gulvet.
I dag har jeg skrapt ene veggen i kjøkkene, eller det vil si jeg har fortsatt med skrapingen av veggen. Det tok nemlig litt lenger tid enn forventet. Til nå har jeg brukt ca.6,5 time og har fortsatt 1/4 igjen. Men det begynner å ligne på noe. Og mens jeg står og skraper planlegger jeg hvilken farge vi skal ha på veggen. Lys og varm blåfarge er fortsatt favoritten så får jeg finkjemme fargekartene de neste to ukene og finne nøyaktig rett fargenyanse :)

PS! Vi har satt det gamle spisebordet inn i storstua for å se hvordan det blir. Det blir den perfekte plassen å sitte og nyte utsikten! Skal prøve å få lagt ut bilder i morgen. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei! Legg gjerne igjen en kommentar eller en hilsen. Det synes vi er kjempehyggelig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ta gjerne en titt på dette